WhitestoneWhitestone

Lämpöpuisto tuli asiakkaaksemme vuonna 2011, kun he lähtivät hakemaan verkkokauppatoimittajaa.

Tarpeena oli kuluttajamyyntiin suunnattu verkkokauppa, joka pystyttiin integroimaan heidän olemassa oleviin logistiikka- ja laskutusjärjestelmiinsä.

Valikoiduimme tarjoajien joukosta sillä, että alustamme integraatiomahdollisuudet ovat melko ylivoimaiset. Kauppa sinällään on melko yksinkertainen, mutta taustalla oleva logistiikka on haastavaa. Se piti pystyä mallintamaan verkkokauppaan siten, että data saadaan kulkemaan molempiin suuntiin ja asiakas saa informaatiota siitä, miten logistiikka kulkee ja toimitukset saapuvat perille.

Lämpöpuiston asiakkuus on kehittynyt vuosien varrella paljon ja kauppaan on tehty jatkokehitystä. Olemme pyrkineet lähinnä parantamaan konversiota sekä nostamaan keskimääräistä ostoa tarjoamalla asiakkaalle erilaisia öljyvaihtoehtoja.

"Jopa satojen prosenttien kasvua"

Toinen suuri kokonaisuus mitä Lämpöpuistolle teemme, on heidän markkinointinsa ja lähinnä AdWords-markkinointi, jossa olemme saavuttaneet todella hyviä tuloksia, jopa satojen prosenttien kasvua. Sesonkilaatuinen bisnes vaatii reagointia jokaisena vuodenaikana, kun asiakkaita ja kuluttajia tulee lähestyä hieman eri kulmalla.

Erikoispiirre asiakkuudessa on se, että toimijoita on kourallinen ja tavara oikeastaan samaa. Käytännössä siis johtava asia mikä kuluttajan valintaan vaikuttaa on hinta, jolloin toteutuksen pitää olla kilpailukykyinen. Täytyy pystyä näyttämään halvin mahdollinen hinta, mutta tarjota myös vaihtoehtoa. Toinen tärkeä asia on asiakasuskollisuuden kasvattaminen, eli mahdollisimman toimivat ja yksinkertaiset palvelut, jolloin asiakas kokee kokonaisuuden hyväksi ja matkan esimerkiksi klikatusta AdWords-mainoksesta öljyauton käyntiin helpoksi.

Kokonaisuuden hahmottaminen on Lämpöpuiston kaltaisessa liiketoiminnassa äärimmäisen tärkeää ja se on asia, mihin haluamme panostaa. 

 

Takaisin asiakastarinoihin

Siirry ylös
Haluatko kuulla lisää?

Jätä yhteystietosi niin kerromme lisää.