WhitestoneWhitestone

Majatalo Onnela tuli asiakkaaksemme vuonna 2010, kun he halusivat uudistaa verkkosivunsa. Tähän päivään mennessä asiakassuhde on kuitenkin sisältänyt paljon muutakin, muun muassa apua sosiaalisen median strategiaan sekä markkinointiin.

Myöhemmin Majatalo Onnelan verkkosivuille tehtiin kasvojenkohotus ja Onnela halusi myös parantaa näkyvyyttään ja imagoaan sosiaalisen median saralla. Onnelalla oli jo olemassa oleva Facebook-sivu, jolla oli 275 tykkääjää. Somen puolelle haluttiin kuitenkin selkeä strategia ja suunnitelma.

Sosiaalisen median strategian luomisessa on tärkeää selvittää asiakkaan tarpeet ja se, että somestrategia toimii yhteistyössä muunkin markkinoinnin kanssa. Rakensimme Majatalo Onnelalle yksilöllisen somestrategian, esittelimme sen asiakkaalle ja pidimme sosiaalisen median koulutuksen Onnelan omille sosiaalisen median sisällöntuottajille. 

Yrityksen sosiaalinen media ei ole olemassa vain, koska kilpailijoillakin sellainen on. Onnelan tapauksessa strategian kärkeen nostettiin vahvuudet, joilla Onnela pystyy erottumaan kilpailijoistaan. Strategia rakennettiin Onnelan kohderyhmä huomioiden, käytiin läpi työnantajan suhtautuminen sosiaaliseen mediaan, selvitettiin Onnelan sometavoitteet ja tutustuttiin erilaisiin mittareihin sekä keinoihin, kuinka tavoitteet saavutetaan.  

Tykkääjämäärät moninkertaistuivat

Majatalo Onnelan somestrategian käyttöönotto ja sisäistäminen toimivat erinomaisesti. Marraskuussa 2014 asiakkaalle luovutetun strategian tavoitteena Facebookin puolella oli kerätä vuodessa 1000 tykkääjää, mutta jo maaliskuussa 2015 lukema oli lähes 1600 Facebook-tykkääjää. Koska joukossa ei ole yhtään ns. maksettua tykkääjää, ovat Onnelan sisällöntuottajat onnistuneet tehtävässään paremmin kuin hyvin. Vuoden 2016 kesäkuussa Onnelan Facebookissa oli jo yli 5000 tykkääjää.

Somekoulutuksen yhteydessä otettiin käyttöön myös Onnelan Instagram-tili. Instagram on sosiaalisen median kanava, jossa jaetaan, kommentoidaan ja tykätään kuvista. Instagram koettiin Majatalo Onnelalle hyväksi palveluksi, koska kauniit maisemat ja monipuoliset kuvasisällöt ovat yksi Onnelan selkeistä vahvuuksista. Onnelan Instagram-tilillä on vuonna 2016 jo yli 200 seuraajaa. 

Asiakassuhteemme Onnelan kanssa sisältää myös hakusanamainontaa, Facebook-mainontaa sekä Instagram-mainontaa. 

 

Takaisin asiakastarinoihin

Siirry ylös
Haluatko kuulla lisää?

Jätä yhteystietosi niin kerromme lisää.