WhitestoneWhitestone

Kasvun kumppanina aktiiviselle ravintola- ja kokoustoimijalle

Vuonna 2013 perustettu Mauno on kasvanut neljässä vuodessa Turun suurimmaksi kokouskeskukseksi. Maunon kolme lounasravintolaa, 30 kokoustilaa ja 2 saunatilaa palvelevat Turun Teknologiakiinteistöjen ja Science Parkin yrityksiä vierailijoineen ja työntekijöineen Kupittaan sydämessä.

Toiminnan kulmakivenä ovat asiakaspalvelu ja itse laadukkaista raaka-aineista valmistettu maukas ruoka. Mauno on vikkelä yksityinen toimija, joka kehittää jatkuvasti toimintaansa asiakkaita kuunnellen. Yrityksen perusarvot, hyvien asiakassuhteiden luominen ja iloinen asenne, kiteytyvät aktiivisessa #maunolife-konseptissa.

Uuden ravintolayrityksen haasteet verkossa

Ensimmäisenä uuden ravintolan oli tärkeä saada brändinsä ja tarjontansa tutuiksi ihmisille. Mauno tarvitsi selkeän verkkosivuston, josta sekä kokous- että lounasravintola-asiakkaat löytävät haluamansa tiedon. Asiakkaan täytyy löytää päivän lounaslista ja pystyä jättämään tarjouspyyntö helposti suoraan etusivulta. Potentiaaliset asiakkaat haluttiin tavoittaa tehokkaasti, mutta pitää verkkomarkkinointibudjetti kohtuullisena. Oli ratkaistava, miten eri kanavista tulevat yhteydenotot saadaan sujuvasti siirrettyä asiakkuudenhallintajärjestelmään myynnin hyödynnettäviksi.

"Whitestonella osataan puhua asioista ilman kapulakieltä niin, että ne ymmärtää maalaisjärjellä."

Santtu Kiili - Maunon toimitusjohtaja

Hyvän digikumppanin valinta

Maunon yhteistyö Whitestonen kanssa alkoi heti perustamisvaiheessa. Toimitusjohtaja Santtu Kiili tunsi Whitestonen jo TUTO Hockeyn ajoiltaan, kun se teki seuralle verkkosivut- ja kaupan. Kiilille on tärkeää ostaa palveluita hyviltä tyypeiltä: "Uskon henkilökohtaiseen palveluun ja asenteeseen ratkaista ongelmia. Oli kenellä mikäkin murhe, Whitestonella meidän tarpeet on aina saatu hoidettua. Heillä osataan puhua asioista ilman kapulakieltä niin, että ne ymmärtää maalaisjärjellä."

 

Tavoitteita palveleva verkkosivusto

Whitestonen tekemä verkkopalvelu tuo selkeästi esiin Maunon eri palvelut nuorekkaasti #maunolifen rennossa hengessä. Lounaslistat päivittyvät sivulle automaattisesti. Asiakas pystyy helposti etsimään itselleen sopivat kokoustilat, -palvelut ja jättämään tarjouspyynnön.

Maunon liiketoiminnan kehittyessä sivustoa on kehitetty aktiivisesti tuomalla kokouspalveluita ja edustustiloja näkyvämmin esille. Whitestone hoitaa myös Maunon verkkomainonnan. Google AdWords- ja Display-mainontasuunnitelma tehtiin heti alussa, ja sitä on muokattu tavoitteiden mukaan matkan varrella.

 

Tuloksia pitkäjänteisellä yhteistyöllä

Whitestone ja Mauno ovat neljän vuoden aikana yhdessä kehittäneet Maunon digitaalista läsnäoloa kasvavan yrityksen tarpeiden mukaan. Kaikki liikenne ohjataan verkkosivuille, josta löytyy selkeästi eri palvelut. Kohdistettu markkinointi tuo kävijöitä sivuille.

Konversio on parantunut tasaisesti koko kumppanuuden ajan aktiivisen kehittämisen ja markkinoinnin suunnittelun avulla. Kokoustilojen selkeä hakujärjestelmä ja helppo tarjouspyyntöjen jättämismahdollisuus ovat muodostuneet Maunon myynnille tärkeäksi liidigeneraattoriksi.

Sivusto toimii luontevana osana #maunolife-konseptia. Palvelukeskeinen ja hauska asiakaskokemus ulottuu saumattomasti kännykän ruudulta suosittuun lounasravintolaan ja saunatilojen poreammeeseen kattoterassilla.

"Yhteistyö Whitestonen kanssa on sujunut hyvin.
Arvostan eniten, että meille on kehittynyt enemmän
kuin asiakassuhde. On tullut semmoinen luottamus."

Santtu Kiili - Maunon toimitusjohtaja

Samankaltainen Projekti mielessä?

Siirry ylös
Haluatko kuulla lisää?

Jätä yhteystietosi niin kerromme lisää.