WhitestoneWhitestone

Tällä toimialalla trendien ennustaminen koko vuodeksi on lähes sama kuin yrittäisi ennustaa ensi lauantain lottonumeroita. Googlen tekemisiä ja suunnitelmia seuraamalla voi kuitenkin tehdä hyviä arvauksia. Google on markkinaosuutensa johdosta kuin veturi joka toimillaan määrää suunnan verkkobisneksessä. Tässä Whitestonen näkökulmasta 2 oleellisinta asiaa joiden uskomme olevan tapetilla vuonna 2016. 

Googlen hakutulosten videomainonta

Google on aloittamassa hakutulosten yhteyteen tulevaa videomainontaa. Tämä on myös signaali käyttäjien tottumisesta videomainontaan ja sen olemassaolon hyväksymisestä. Videomainonta on tehnyt tuloaan ja ollut käytössäkin jo parin vuoden ajan. Kanavista Facebook, Youtube ja Instagram ovat tähän asti tarjonneet videomainontapalveluita. Google hakuun liittyen videomainonta tarjonnee huomattavasti tarkemman kohdistusmahdollisuuden, kun näyttökriteeriksi oletettavasti tulevat hakusanat. Odotamme mielenkiinnolla milloin ominaisuus adaptoidaan Google.fi:hin.

Mobiililaitteiden käyttö

Viime keväänä puhuttiin "Mobiiligeddon"-ilmiöstä kun Google muutti hakualgoritminsä mobiililaitteitta tukevia verkkosivuja suosivaksi. Ennen tätä hakutulokset ilmottivat ylimääräisellä tekstillä verkkosivun mobiilisoveltuvuudesta. Näillä muutoksilla Google teki vahvan kannanoton mihin suuntaan se uskoo verkkobisneksen menevän. Mainittakoon vielä että mobiililaitteiden Google haut ohittivat viime vuonna pöytäkoneet 10 maassa, mukaanlukien Yhdysvallat.

comments powered by Disqus

Lue myös

Siirry ylös
Haluatko kuulla lisää?

Jätä yhteystietosi niin kerromme lisää.