WhitestoneWhitestone

Instagram on vuonna 2010 avautunut ilmainen kuvien jakopalvelu ja sosiaalinen verkosto. Se on kasvattanut suosiotaan viime vuosina huimasti ja sillä on tänä päivänä jo yli 300 miljoonaa käyttäjää.

Instagram-mainontaa on aiemmin testattu suurilla brändeillä kuten Adidaksella ja Ben & Jerry'sillä, mutta keskiviikkona 30.9. "Ig" avaa mainontamahdollisuuden maailmanlaajuisesti kaikille. Muutoksen myötä Instagram tulee hyödyntämään emoyhtiönsä Facebookin mainontatyökaluja ja dataa sekä mainonnan ostamisessa, hallinnoinnissa, mittaamisessa että kohdentamisessa.

Instagramin mainosmuotoja ovat kuvien lisäksi muun muassa mainoskarusellit ja peräti 30 sekunnin videot. Esimerkiksi L’Oréal ja Samsung ovat jo käyttäneet mainoskarusellia, jossa sponsoroitua päivitystä "swaippaamalla" pystyy näkemään lisää mainostajan kuvia. Tutustu esimerkkeihin!

Call to action

Facebookin keräämän datan avulla Instagram pystyy myös tarjoamaan tarkoin kohdennettua mainontaa, jota mainostajat pystyvät suunnittelemaan totuttua automaattisemmalla tavalla. API-datarajapinnalle siirretty mainonta tuo Instagram-mainostajien käyttöön myös Call to action -painikkeen, jolla sponsoroituun päivitykseen saadaan lisättyä linkki. Linkin avulla käyttäjä pystytään ohjaamaan postauksen kautta esimerkiksi rekisteröitymään haluttuun palveluun tai siirrettyä suoraan ostotapahtumaan.

Vaikka suurin osa Instagramin käyttäjistä Suomessa onkin edelleen alle 25-vuotiaita, ovat Ig-mainonnan odotukset analyytikoiden mukaan erittäin korkealla.

Lue uudistuksesta tarkemmin Instagramin englanninkielisestä bisnesblogista!

comments powered by Disqus

Lue myös

Siirry ylös
Haluatko kuulla lisää?

Jätä yhteystietosi niin kerromme lisää.