WhitestoneWhitestone

Älä mene perse edellä puuhun. Niin, siten Whitestonen kumppani Viestintäliiga ohjeistaa asiakkaitaan (sekä mahdollisia asiakkaitaan), ihmisiä. Tässä tapauksessa kyse on sosiaalisesta mediasta ja kaikesta yritysviestinnästä.

Viestintäliiga perustettiin keväällä 2016. Ja jotta epäselvyyksiltä vältyttäisiin, olen itse yksi sen perustajista. Mutta kesästä 2013 aina vuoden 2016 alkusyksyyn olin täysiverinen Whitestonen mies. Samoissa toimistotiloissakin yritykset vaikuttavat, ja näin minun on molemmat yritykset tuntevana kepeä taiteilla tässä välissä. Työympäristö kun on täynnä toinen toistaan ihanampia ihmisiä (Whitestonella rekry päällä muuten).

Whitestone digitalisoi yrityskulttuuria ja yksi tärkeä osa tuota (joillekin ehkä vielä tuntematonta) maailmaa on totta kai sosiaalinen media ja muu sähköinen viestintä. Tässä kohtaa Viestintäliiga astuu (hyppää) kuvaan. Teemme Whitestonen kanssa tiivistä yhteistyötä, jonka avulla pystymme tarjoamaan asiakkaille parasta mahdollista palvelua. Yhdessä.

Oli kyseessä sitten kokonaisvaltaiset sähköiset ratkaisut, mieleenpainuvat videot, tyylikkäät kuvat tai viestintä 140 merkin twiitistä aina käsin kirjoitettuun kirjeeseen (anteeksi digitalisaatio), löytyy apu ”saman katon” alta. Ja nykyään se katto peittää fyysisestikin sekä PK-seudun, Turun, Tampereen, Jyväskylän että Hämeenlinnan.

Töitä ja tappouhkauksia

Me Viestintäliigassa olemme kuitenkin ennen kaikkea sosiaalisen median ammattilaisia. Noh, koska olemme pyörineet siellä itse yli 10 vuotta. Sieltä on saanut kokemuksia, ystäviä, tappouhkauksia, naisia ja lopulta myös töitä. Oman yrityksen muodossa. Sen voimaa ei kannata aliarvioida.  

Mutta yritykset ja sosiaalinen media. Missä hyöty? Karkeasti arvioituna tavoitteita on tasan kaksi: saada suoraan asiakkaita ja kauppaa, tai parantaa yrityksen tunnettuutta ja imagoa. Toki parhaassa tapauksessa molempia, mutta näkökulmat riippuvat kovasti siitä, lukeeko yrityksen toimintaa ohjaavan rattikelkan keulassa B2C vai B2B. Jokaisen kelkan kyljessä lukee joka tapauksessa H2H (Human to Human).

Jos someen lähtee, kannattaa se tehdä kunnolla. Me tiedämme, että jokaisella yrityksellä on tarina. Se pitää vain uskaltaa kertoa. Keinot ja kanavat siihen ovat monet, joten jokaiselle löytyy oma polkunsa.

Kurkota kuuseen

Tehdään strategia ja suunnitelma, me autamme. Haluat ulkoistaa koko someylläpidon, me autamme. Koulutetaan henkilöstö, me autamme. Tuotetaan muistijälkiä takaraivoon tatuoivia sisältöjä tai kirjoitetaan vaikka kirja, me autamme. Nämä asiat vapauttavat pitkässä juoksussa varmasti yrityksen resursseja ja tehostavat toimintaa. Ja sehän se on se digitalisaationkin tarkoitus.

Kurkota kuuseen, mutta älä kapsahda katajaan. Whitestone ja Viestintäliiga auttavat. Tarvitseeko yrityksesi apua sosiaalisen median parissa? Ota suora yhteys Viestintäliigaan TÄSTÄ!

Kirjoittaja on entinen Whitestonen copywriter, nykyinen Viestintäliigan perustaja ja osakas.

comments powered by Disqus

Lue myös

Siirry ylös
Haluatko kuulla lisää?

Jätä yhteystietosi niin kerromme lisää.