WhitestoneWhitestone

Jokainen tuore verkkopalvelu sisältää nipun integraatioita. Nykyaikaisen verkkopalvelun toteutusta ei voisi ajatellakaan ilman muihin järjestelmiin integroitumista. Jotkut integraatioista ovat jo niin arkipäiväisiä, että ne eivät välttämättä edes tule mieleen integraatiotarpeita kartoitettaessa.

Verkkokaupan integraatioiden tarkoitus on perinteisesti ollut jaetun informaation parantamisessa, työmäärän vähentämisessä tai muussa tehokkuuden nostamisessa. Näitä ovat esimerkiksi kävijästatistiikka (esim. Google Analytics), maksutavat (esim. Paytrail, Maksuturva, PayPal) logistiikkapalvelut (esim. Posti, Matkahuolto) tai toiminnanohjausjärjestelmiin tehtävät integraatiot.

Viime vuosina mukaan ovat tulleet muiden muassa sosiaalisen median jakopainikkeet ja some-tilien kautta kirjautuminen. Myös asiakkaiden hankinnassa sekä asiakkaiden aktivoinnissa integraatioilla on suuri rooli.

Milloin integraatio kannattaa tehdä?

Integraatioidenkin tekemisessä pätee yleinen kehitystoimenpiteiden ajoituksen logiikka. Integraation tekeminen kannattaa, kun siitä aiheutuvat kustannukset voidaan kattaa integraatiosta syntyvillä hyödyillä. Ihan aina kannattavuusarvion tekeminen ei ole helppoa, mutta suurimpia hankkeita lukuun ottamatta takaisinmaksuaika on yleensä lyhyt ja tämän jälkeen väsymätön integraatio tuottaa hyvää joko suoraan tehokkuutena, tai epäsuorasti palvelutasoa nostaen.

Whitestonen verkkokaupparatkaisut ovat täysin räätälöitävissä ja siten integroitavissa kaikkiin olemassa olevien järjestelmien rajapintoihin. Tiedustele onko tarvitsemasi integraatio jo olemassa, tai mitä integraation tekeminen kustantaisi.

comments powered by Disqus

Lue myös

Siirry ylös
Haluatko kuulla lisää?

Jätä yhteystietosi niin kerromme lisää.