WhitestoneWhitestone

Yritykset panostavat nykyään merkittävästi verkkopalveluihin, on kyseessä sitten sivusto tai verkkokauppa. Projekteissa sisältö ja käyttöliittymä käydään tarkasti läpi, jonka jälkeen palvelu rakennetaan teknisesti hakukoneystävälliseksi. Julkaisun jälkeen, tai oikeastaan jo ennen sitä, pitäisi alkaa toteuttaa kyseisen palvelun markkinointia eli avajaisia. Tällä tavalla saadaan toivottu hyöty panostuksesta, joka tarkoittaa käytännössä asiakkaita. Aika monessa tapauksessa toteuttajan ja yrittäjän tiet eroavat julkaisun jälkeen, vaikka yhteistyön pitäisi vasta alkaa.

Digitaalinen markkinointisuunnitelma

Suunnitelmalla etsitään oikeat kanavat omien kannattavien asiakkaiden löytämiseen, näkyvyyteen, sekä määritellään miten, missä, ja milloin tehdään digitaalista markkinointia. Tähän on monia eri keinoja, kuten esimerkiksi Google AdWords- ja Display-mainonta, Facebook, Twitter, Instagram, uutiskirjeet, sekä koko ajan suosiotaan kasvattavat blogikirjoitukset. Kyseisten kanavien avulla saadaan potentiaaliset asiakkaat vierailemaan palvelussa, joka alun perin suunniteltiin heitä varten. Yrittäjä tuntee omat asiakkaansa ja digitoimisto tietää tai ottaa selvää mikä tai missä kanavissa heidän kohderyhmänsä ovat ja millä tavalla heitä tulisi puhutella.

Mittaaminen tuloksellisen mainonnan tukena

Digitaalisen markkinoinnin hienouksia ovat erilaiset mittauskeinot, eri kanavien ja viestien toimivuudesta. Asiakkaalle raportoidaan säännöllisesti mistä potentiaaliset ostajat löytyvät. Raportointi ja mittaaminen tähtäävät aina mahdollisimman kannattavaan ja tuottavaan mainontaan. Tarvittavat muutokset ovat helppoja toteuttaa. Yksinkertaisimmillaan, mikäli joku kanava ei ole tarpeeksi tuottava siirretään sen panostukset parhaiten tuottavaan kanavaan. Eri keinoilla saadaan tehokkaasti kasvatettua kannattavia vierailuja sivustolla, eli asiakas kävelee kaupan ovesta sisään.

Eli lyhyesti: verkkopalvelu yritykselle on yhtä hyödyllinen kuin kauppakeskus keskellä metsää ilman markkinointia. Ilman oikeita väyliä kukaan ei löydä paikalle.

comments powered by Disqus

Lue myös

Siirry ylös
Haluatko kuulla lisää?

Jätä yhteystietosi niin kerromme lisää.