WhitestoneWhitestone

Verkkokauppa 2.0

Lämpöpuisto on myynyt öljyä ympäri Suomen jo vuodesta 1990. Liiketoiminta on toki muuttunut vuosien varrella, mutta perusajatus on säilynyt; öljyä lämmitykseen ja polttoaineeksi, niin yksityisille kuin yrityksillekin.

Kauppa kävi aiemmin pääasiassa puhelimitse ja faksilla, mutta 2000-luvun puolenvälin jälkeen myös verkkokauppa alkoi olla merkittävä tilauskanava. Whitestone liittyi mukaan verkkokaupan kehitykseen, kun Lämpöpuisto halusi uudistaa vanhaa verkkopalveluaan ja sen tilausjärjestelmää.

Lähtökohtana projektille oli integraation tuottaminen tausta- ja logistiikkajärjestelmiin, käytettävyyden ja ulkoasun saattaminen ajantasalle sekä myynnillisten ominaisuuksien lisääminen verkkokauppaan.

Kuluttaja- ja B2B-verkkokauppa

Toteutus kattoi lämmitysöljylle B2C- ja B2B-verkkokaupan, joka sisältää monia erilaisia laskureita ja muita tavanomaisesta kaupasta poikkeavia ominaisuuksia. Kauppa tehtiin wManage-sovellusalustalle.

Verkkokaupan ympärille rakennettiin kattavat verkkopalvelut hakukonemainonnasta kampanjasivustoon. Lämpöpuiston projekti on hyvä esimerkki Whitestonen palvelujen kattavuudesta.

Saumaton integraatio kivijalkana

Verkkokauppa integroitiin tausta- ja logistiikkajärjestelmiin, jolloin tieto kulkee verkosta saumattomasti aina ajojärjestelyyn asti. Verkkokaupan toteutuksessa huomioitiin asiakkaan prosessit ja haluttiin sulauttaa verkkokauppa elimelliseksi osaksi prosessia. Ulkoasun suunnittelussa huomioitiin kohderyhmän laajuus sekä kauppapaikan helppokäyttöisyys.

Monipuolinen yhteistyö

Projekti oli todella kattava ja erityinen. Kaikki yllä mainitut asiat voidaan lukea erityisiksi, jos projektia vertaa tavalliseen verkkosivuprojektiin. Lämpöpuisto oli kaikin puolin antoisa ja opettavainen työnäyte Whitestonelle.

Siirry Lämpöpuiston verkkokauppaan. Tutustu Whitestonen verkkokaupparatkaisuihin.

Samankaltainen Projekti mielessä?

Siirry ylös
Haluatko kuulla lisää?

Jätä yhteystietosi niin kerromme lisää.